tisdag 15 februari 2011

Tjejmiddag!


För ett par veckor sedan hade jag tjejmiddag här hemma! Vi är ett par tjejer som träffas då och då hemma hos varandra och egoboostar. Ingen middag/fest är den andra lik utan var och en bestämmer själv vilket upplägg man vill köra på. En sak är dock bestående, vi har alltid riktigt, riktigt roligt!

Jag tror vi alla känner oss lite trötta och trista så här års när det är mörkt och kallt hela tiden. Det är då man behöver sina vänner och ett par goda skratt som mest!
För att kunna ungås med mina vänner så mycket som möjligt gjorde jag en meny som var lättlagad och där ganska mycket gick att förbereda.

Svängde ihop en enkel men väldigt god och fräsch fördrink. Den här kommer bli en favorit i sommar tror jag.

3 cl vodka
Schweppes Pear Lime fusion
lime
socker

Börja med att göra sockerkanten på glaset. Gnid en halverad lime mot glasets kant och doppa det sedan i socker som du hällt ut på en tallrik. Låt torka.
Häll vodkan i glaset och fyll upp med Schweppes Pear Lime fusion. Dekorera med en limeskiva.


Som drinktilltugg serverade jag Lomo ( marinerad och lufttorkad fläskytterfilé) tillsammans med honungsmelon i tärningar uppträdda på tandpetare samt minicrustader som jag fyllt med skagenröra. Snabbt enkelt och gott!

Missade att fota förrätten, Kall avokadosoppa med rom och räkor, så det receptet får ni vänta lite till på. Imorgon ska ni istället få ta del av varmrätten. Ett helt fantastiskt laxrecept som ni bara måste prova i helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar